我一直以為我是討厭我姐的
因為媽咪總是護著她 她彈琴總是比我好
眼睛也總是比我大  再加上天生個性溫吞 正是我不耐煩的對象
直到
有一天她生病
她歇斯底里的那天
我才知道她有多在乎我 那個剎那 伶牙利嘴的我生平第一次無法應對
一句話都說不出來
我才發現我是很在乎 很在乎她
非常愛她

今天看偷穿高跟鞋
妹妹對姐姐的互動 讓我忍不住流淚
不是因為劇情
是因為我想起我的一切稚氣不成熟的行為 對她造成的傷害


原來
透過e.e康明斯的詩
我才知道 原來我對姐姐的情感就是這樣

在此 送給你(((


E. E. Cummings的"I carry your heart":

I carry your heart with me,
(I carry it in my heart)
I am never without it,
(Anywhere I go you go,my dear;
And whatever is done by only me
Is your doing,my darling)
I fear no fate
(for you are my fate,my sweet)
I want no world
(for beautiful you are my world,my true)
And it's you are whatever a moon has always meant,
And whatever a sun will always sing is you .

Here is the deepest secret nobody knows
(Here is the root of the root and the bud of the bud
And the sky of the sky of a tree called life;
Which grows higher than the soul can hope
Or mind can hide)
And this is the wonder that's keeping the stars apart

I carry your heart,
(I carry it in my heart).


(節錄翻譯)

我帶著妳的心
放在我的心裡
從未離開
無論我在哪裡 妳在哪裡 我親愛的
我所做的一切
都是你 我親愛的

我不害怕災難
因為你是我的命運 我親愛的
我不想要全世界
妳就是我的全部 我的真愛

沒有人知道這個內心深處的秘密
根本中的根本
是稚嫩中的稚嫩
是天上天 生命之樹
越長越高 超越了靈魂的期望
或思念的掩飾
讓星光閃耀

我帶著你心
放在我心裡

妳 收到了嗎?






arrow
arrow
    全站熱搜

    orangenaomi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()